Sales conversie
Conversie (of conversieratio) is waar het om draait in sales en marketing. Met conversie bedoelt men het aantal bezoekers dat tot een transactie overgaat, uitgedrukt als een percentage van het totaal aantal bezoekers. Dit noemen we de conversie ratio. De transactie zal vaak een aankoop zijn, maar het kan net zo goed het kopen van een (zakelijke) dienst of het afsluiten van een financieel product of abonnement zijn.
Het is van belang dat de conversieratio zo hoog mogelijk is voor een maximale return On Investment (ROI), van de gedraaide campagne. De focus zal dus altijd moeten liggen op conversie optimalisatie.
Waarom is conversie optimalisatie zo belangrijk? Het is de allerbeste manier om meer waarde en respons uit uw bestaande bezoekersstroom te halen.
Door conversie percentages te verhogen, vergroot u het aantal bezoekers dat een transactie doet. Als u weet wat de gemiddelde orderwaarde is, dan kunt u dus heel snel uitrekenen wat dit mogelijk oplevert.

Stel, uw gemiddelde orderwaarde is € 1000. En het conversiepercentage is nu 1%.
U genereert dus € 1000 omzet voor elke 100 bezoekers.
Als u het conversie percentage met 100% kunt verhogen naar 2%, dan;
– Heeft u genoeg aan 50 bezoekers voor € 1000 omzet
– En genereren 100 bezoekers € 2.000 omzet
Oftewel, verlaag uw kosten en/of groei exponentieel in omzet.
Afhankelijk van de huidige set-up zijn er vaak veel ‘quick wins’ mogelijk waardoor u met weinig inspanning of kosten echt indrukwekkende resultaten kunt behalen. Dit maakt conversie zo’n belangrijke Kritieke Prestatie Indicator (KPI) en conversie optimalisatie zo’n effectieve en schaalbare manier om uw rendement te verhogen.
Belangrijke tips voor een betere conversie:
– Verbeter de site snelheid.
– Verbeter uw waarde propositie
– Verbeter de user experience
– Creëer urgentie!
Wij hebben binnen Salesafspraken.nl veel ervaring met deze processen en kunnen u adviseren hoe de conversie percentages van de bezoekers van uw site en landingspagina’s verbeterd kunnen worden.
Salesafspraken.nl levert Sales as a Service voor de perfecte klantbeleving en omdat we zelfverzekerd zijn over onze dienstverlening leveren wij op een basis van 100% no cure no pay.