Sales uitbesteden
Het succes van een bedrijf is vaak te meten aan de kwaliteiten van het personeel. Maar wat als u nou geen mogelijkheid of behoefte heeft aan personeel voor het belangrijkste element binnen uw bedrijf? Het kan altijd voorkomen dat u om wat voor reden dan ook geen interesse heeft om uw eigen verkopers in dienst te hebben en in zo’n geval is het handig om een sparringpartner als Salesafspraken.nl achter de hand te hebben.
Wij denken namelijk graag met u mee om te kunnen beoordelen hoe we uw sales kunnen outsourcen. Of het uitbesteden van de sales nu om telefonische verkoop, koude acquisitie of om het nabellen van mailinglijsten leads of offertes gaat, binnen ons team is er altijd wel een ervaren salesagent die past bij uw bedrijf en doelstellingen. Mocht het een keer voorkomen dat de dienst of het product dat u aanbiedt zo zeldzaam is dat we hier geen ervaring mee hebben, dan zorgen we er middels een flexibele instelling voor dat wij ons uw product of dienst binnen de kortste keren eigen maken waarbij we onszelf presenteren als een ware medewerker van uw bedrijf.

Soms kan het zelfs goed zijn om niet al te veel van een produkt of dienst af te weten. Recentelijk hebben we voor een client een project voltooid waarbij bedrijven werden getarget met vooral veel kantoorpersoneel. De opdrachtgever geeft webinars met betrekking tot het verbeteren van dit personeel. Als de webinar bevallen is kunnen bedrijven zich inschrijven voor een 3 daagse training. De manier waarop de opdrachtgever de trainingen en tevens ook de webinar geeft is bijzonder technisch en er komen vele complexe onderwerpen aan bod. Ondanks dat we bekend zijn met bepaalde onderwerpen was een groot gedeelte ook voor ons geheel nieuw.
In deze situatie maakt dat eigenlijk niet zo heel veel uit. Het gaat er namelijk om dat we de beslissingsbevoegde interesseren en triggeren om de webinar te volgen. Dit is het absolute doel. De technische kant van het verhaal wordt overgelaten aan degene die de webinar alsook de trainingen geeft. Verder kan het misschien zelfs wel positief zijn als de beslissingsbevoegde alvast technisch volledig wordt geïnformeerd maar tegelijkertijd kan hiermee een gedeelte van de sales-webinar teniet worden gedaan. We hebben in zo’n geval namelijk al een stuk van de sales-pitch weg gegeven waardoor het verrassingseffect is weggenomen.
Wij hebben “kort samengevat” de beslissingsbevoegden binnen de getargette bedrijven laagdrempelig, zakelijk en met gepast enthousiasme benaderd. De boodschap is dat we willen dat ze even met ons mee kijken naar een super interessante webinar waarbij we echt iets toe te voegen hebben aan de kwaliteit van hun personeel. Hiermee laten we de complexiteit bij de opdrachtgever en is het verrassingseffect tijdens de sales webinar het grootst waardoor de kans op inschrijven alleen maar toe neemt.
Regelmatig treffen wij bedrijven die zelf hun webinarbezoekers realiseren via social media of Google waarbij er een erg groot percentage van de bezoekers na het zien van de webinar helaas afvalt. Ook het nabellen van dergelijke afvallers zorgt voor een veel hogere conversie.
Bent u ook op zoek naar hulp in de sales? Doe gerust vrijblijvend een aanvraag en we informeren u graag over de mogelijkheden. Al onze diensten zijn mogelijk op een 100% no cure no pay basis.