Sales
Sales, dus verkoop is echt een vak.
Een vak dat zeker te leren is maar niet iets dat je er zo maar even bij doet. Voor dit vak is naast inhoudelijke kennis van het product ook talent, techniek, commitment en gedrevenheid cruciaal om succesvol te kunnen zijn. Vele jaren van ervaring en een berg kennis en kunde zijn nodig om dit verleidingsspel tot in de puntjes te beheersen. De goede verkoper is nooit uitgeleerd. Aangezien er zoveel verschillende branches, producten en diensten zijn kan men ook niet spreken over “de beste verkoper”.
Want waarin is deze “beste verkoper” dan precies het beste?
In het opwarmen van de lead, waarbij de verkoper de eerste link legt met de prospect? Het eerste stuk vertrouwen opbouwt en op hetzelfde level in gesprek gaat met de prospect om deze vervolgens te informeren over de mogelijkheden? Het eerste contact en introductie, “het opwarmen” is namelijk een bijzondere kunst, vooral in deze tijden waarin de telefoon bij de meeste mensen te pas en te onpas over gaat. Dit geldt met name voor B2B (business to business) gesprekken. Bij B2C (business to consumer) heeft de prospect zelf al aangegeven interesse te hebben en benader te willen worden, maar ook dan komt het telefoontje van de verkoper regelmatig ongelegen.
Mogelijk is de verkoper juist het beste in het afsluiten van de uiteindelijke deal waarbij het spel der verleiding tot in de finesses wordt gespeeld. En is de verkoper dan vooral goed in het overtuigen van het inhoudelijke van het product of de dienst, het overtuigen van de prospect als persoon of is de gunningsfactor op zijn hoogst omdat de welbekende klik tussen de verkoper en prospect aanwezig is?

Dit zijn allemaal mogelijke factoren die kunnen bepalen op welk gebied de verkoper op zijn best is en daarom bestaat er naar onze mening niet; “Een beste verkoper”. Tevens zal een goede verkoper dit ook nooit over zichzelf zeggen. Er is altijd wel iets bij te leren, iets bij te schaven of iets te perfectioneren. Daarom geven wij binnen Salesafspraken.nl regelmatig salestrainingen, ook aan de oude rotten in het vak!
We geven niet alleen trainingen om onze eigen verkopers top fit te houden maar ook externe partijen hebben de weg naar onze Salesafspraken Acadamy gevonden. Op deze manier trainen wij diverse skills en blijft de verkoper scherp. Hierdoor, worden targets keer op keer behaald en regelmatig overtroffen. Deze aanstekelijke winnaarsmentaliteit heeft een positieve invloed op het hele salesteam.
Bij het invullen van een project zorgen wij er in ieder geval altijd voor dat de meest passende verkoper op het juiste project wordt gezet zodat de kans van slagen (conversie) bij ieder gesprek het aller hoogste is. Ongeacht of het gaat om cold calling, informatie of offerteaanvragen nabellen, of een van de andere telemarketingactiviteiten waar u ons voor zou kunnen inschakelen:
Webinarbezoekers nabellen
Mailingen nabellen
Koude acquisitie
Lead kwalificatie
Leadgeneratie
Relatiebeheer
Ongeacht welke dienst u bij ons wilt outsourcen. We bieden onze diensten graag aan op een 100% No cure no pay basis.