Resultaat in de callcenterbranche
Wat is resultaat in de callcenter branche?
In de telefonische verkoop heeft ieder verkoopgesprek uiteindelijk een resultaat: Of u heeft succesvol uw dienst/product verkocht, ofwel verkoopt de klant u de reden om niet bij u te kopen.
Dat herleidt verkopen naar twee mogelijkheden die altijd tot een positief resultaat leiden: de beoogde uitkomst als meest wenselijke, of te weten komen wat de redenen zijn waarom het deze keer niet lukte. Als u naar het tweede gedeelte van deze stelling kijkt, rijst de vraag of we voldoende aandacht besteden aan het uitpluizen van de redenen waarom we niet tot het gewenste resultaat kwamen. Die informatie is meer dan nuttig voor het volgende verkoopgesprek. Uiteraard zult u niet altijd een (eerlijk) antwoord krijgen maar dat is geen reden om de vraag niet te stellen.
Oprechte belangstelling voor de prospect en echte verbinding maken zorgen er sneller voor dat u tijdens dit klantcontact tot de kern komt. De gesprekspartner zal sneller bereid zijn te vertellen waarom hij of zij op dit moment niet op uw aanbod ingaat.

Natuurlijk is dat voor een verkoper teleurstellend, maar het sterkt hem of haar in de wetenschap wat de usp’s zijn van het product of dienst en waar de zwakke punten zitten. Sowieso een leermoment waar wat van kan worden opgestoken. Blijven leren over gesprekstechnieken, verkooptechnieken en inhoudelijke aspecten van de producten en diensten zorgen uiteindelijk voor een betere klant beleving en een hogere conversie met juiste resultaten. Een positief resultaat is dus voor verschillende uitleg vatbaar. In de basis benaderen wij altijd alles positief. Door positief te blijven zie je meer kansen en daardoor krijg je snel een correct resultaat. Het is natuurlijk ook een deel perceptie, maar uiteindelijk wordt iedereen daar beter van: Opdrachtgever, klant en wij.
Wij bij salesafspraken.nl sluiten dus wat ons betreft ieder gesprek af met een positief resultaat omdat we onder aan de streep weer een stukje verder zijn gekomen in onze leercurve waarbij we tevens een nieuwe klant hebben gevonden voor de opdrachtgever of enkel een prospect degelijk, kundig en inhoudelijk hebben geïnformeerd over de mogelijkheden die onze opdrachtgever heeft aan te bieden.
Meetbaar resultaat is de sleutel tot duurzaam succes in de telemarketing.